گیفت کارت پلی استیشن چیست

گیفت کارت پلی استیشن

قبل از اینکه بگوییم گیفت کارت پلی استیشن چیست اجازه دهید اول بگوییم گیفت کارت چیست؟ Gift Card یا به فارسی کارت هدیه در اصل به منظور هدیه دادن اعتبار خرید از آن شرکت ارائه میشود.

مثلا شخصی تصمیم میگیرد برای تولد برادرش از دیجی کالا هدیه بخرد اما نمیداند چه چیزی بخرد. او با انتخاب و خرید یک عدد کارت هدیه 200 هزار تومانی دیجی کالا، حق انتخاب را تا سقف 200 هزار تومان به برادرش میدهد و برادرش با این کارت هدیه میتواند تا 200 هزار تومان از دیجی کالا خرید کند.

با مثال بالا کاربرد و دلیل اصلی ارائه گیفت کارت از سوی شرکتها، سایت ها و یا فروشگاه ها و موارد استفاده آن بیان شد.

گیفت کارت پلی استیشن چیست؟ (Playstation Gift Card)

گیفت کارت پلی استیشن یا همان (PlayStation Network Gift Card) نیز همانند آنچه در بالا گفته شد یک کارت هدیه است که به منظور خرید از فروشگاه پلی استیشن استور (Playstation Store) از سوی شرکت سونی صادر و در سراسر جهان به دو صورت مجازی و فیزیکی عرضه میگردد.

اما اگر از جنبه دیگر به ماجرا نگاه کنیم، در کشور ما دارندگان کنسول بازی پلی استیشن راه های محدودی جهت استفاده از بازی ها و دیگر محصولات پلی استیشن دارند. راه های محدودی که به دلیل عدم دسترسی به حساب های ارزی بین المللی همچون Paypal، مستر کارت و ویزا کارت در ایران است.

به منظور لذت بردن از بازی های روز دنیا در همان ساعات اولیه انتشار و بهره مندی از تخفیف های حراج گونه و همچنین بازی کردن به صورت آنلاین با دیگر گیمر ها در سراسر جهان، دسترسی به حساب های ارزی بین المللی رایج از جمله پلی پال، مستر کارت و ویزا کارت ضروری است. اما متاسفانه به دلیل تحریم ها، دسترسی به اینگونه سرویس های پرداخت در ایران وجود ندارد.

تهیه بازی پلی استیشن در ایران

با در نظر گرفتن عدم دسترسی به حساب های ارزی بین المللی در ایران، این راه ها برای کاربران پلی استیشن باقی میماند:

  1. استفاده از اکانت هک شده: به قول یکی از گیمرها، مثل گازسوز کردن سانتافه میمونه!
  2. خرید لوح فشرده بازی: خوبه ولی گاهی تا ماه ها بعد از انتشار بازی به دست گیمر میرسه و چون خارج از جشنواره ها عرضه میشه قیمتش زیاده!
  3. استفاده از گیفت کارت: شارژ حساب و دسترسی آنلاین به فروشگاه Playstation همچون کاربران خارج از کشور

همانطور که گفته شد به نظر میرسد اصولی ترین و به صرفه ترین راه، استفاده از گیفت کارت پلی استیشن است.

چرا که میتوان از تخفیفات جشنواره ای و فصلی پلی استیشن نیز آگاه شد و بهره برد و گاهی یک بازی را حتی تا نصف قیمت خریداری کرد.

خرید گیفت کارت پلی استیشن

شما به راحتی و در سریع ترین زمان میتوانید با مراجعه به فروشگاه گیفتی کارت نسبت به انتخاب گیفت کارت مورد نظر خود و تهیه آن اقدام نمایید.

پس از خرید گیفت کارت، از طریق ایمیل یک کد رمز برای شما ارسال میگردد که با وارد کردن آن ، پلی استیشن شما شارژ می شود. در واقع گیفت کارت مانند کارت شارژ عمل میکند.

کاربران بازی پلی استیشن 4 غالبا برای اجرای بازی های متنوع و متعدد به صورت آنلاین باید گیفت کارت psn را تهیه کنند و با آن اکانت پلی استیشن خود را شارژ کنند، تا بتوانند به خدمات و امکانات آن دسترسی داشته باشند.

اصلی ترین مزیت این کارت ها استفاده از تمامی بازی ها و خدماتی است که کمپانی پلی استیشن مهیا کرده است و با استفاده از این گیفت کارت، می توان آن ها را خریداری کرد.

این محصول جایگزین بسیار خوب و کارآمدی برای کارت های بین المللی است، و شارژ کردن دستگاه با آن کار بسیار آسانی است. با خرید این گیفت کارت کاربران می توانند تا سقف اعتبار از فروشگاه پلی استیشن خرید کنند.

گیفت کارت ها تاریخ انقضا ندارند و محدودیتی در استفاده از آن ها در سراسر جهان از جمله ایران وجود ندارد.

گیفت کارت پلی استیشن فیزیکی
گیفت کارت پلی استیشن فیزیکی

انواع گیفت کارت Playstation

شرکت سونی دارای دو نوع کارت به نامهای «پلی استیشن نتورک» و «پلی استیشن پلاس» است. این دو نوع کاربردهای متفاوتی را دارند.

پلی استیشن نتورک، برای خرید بازی پلی استیشن در مقادیر ۱۰ دلاری تا ۱۰۰ دلاری است، و با آن می توان به خرید بازی های جدید، بازی هایی که شرکت سونی به صورت پیش فروش می گذارد و … پرداخت.

و اما پلی استیشن پلاس که شرکت سونی از آن رونمایی کرده است، و توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده، بصورت اشتراک های یک ماهه، 3 ماهه و یکساله عرضه میشود و قابلیت بازی آنلاین به صورت جهانی را دارد.


آشنایی با ریجن های پلی استیشن


گیفت کارت پلی استیشن نتورک

مزایای گیفت کارت نتورک (PSN Gift Card)

یکی از مزایای اصلی گیفت کارت پلی استیشن خرید بازی های بروز psn است، که امروزه طرفداران زیادی در بین نوجوانان و جوانان پیدا کرده است.

این گیفت کارت ها تاریخ انقضا ندارند و تا هر زمان می توان از آن ها استفاده کرد، اعتبار این گیفت کارت ها تا زمان مصرف کل اعتبار در حساب شما خواهد ماند و از بین نمی رود.

از دیگر مزایای این محصول خرید کردن تم های آنلاین و موزیک های بروز و جدید کمپانی سونی است.

همچنین می توان با تهیه این کارتها از تخفیفاتی که بر روی بازی ها ارائه میشود، استفاده کرد.


مشاهده انواع گیفت کارت Playstation Network


گیفت کارت پلی استیشن پلاس

مزایای گیفت کارت پلاس (Playstation Plus Gift Card)

با استفاده از گیفت کارت پلاس می توان لذت انجام دادن بازی ها را به صورت آنلاین و چند نفره تجربه کرد.

همچنین شرکت سونی ماهیانه چند بازی رایگان برای دارندگان گیفت کارت پلاس در نظر میگیرد، و گیمر ها می توانند، این بازی ها را برای همیشه در دستگاه خود داشته باشند.

از دیگر مزایای این محصول می توان، به تخفیفات بسیار ویژه شرکت سونی اشاره کرد که خرید بازی‌ها را به‌صرفه‌تر و اقتصادی تر میکند.

این تخفیف‌ها به صورت هفتگی اعلام می‌شود و پیشنهاد‌های هیجان انگیز بسیار زیادی در بین شان دیده می‌شود.

در صد این تخفیفات در زمان مناسبت ها بسیار بیشتر می شود.

همچنین فضای ذخیره سازی 10 گیگابایتی به دارندگان گیفت کارت پلاس تعلق میگرد که با استفاده از این قابلیت می‌توانید تمامی فایل‌های خود را روی این حافظه در هر زمان و مکانی قرار دهید.

1 دیدگاه برای “گیفت کارت پلی استیشن چیست

دیدگاهتان را بنویسید