روند انجام سفارش گیفتکارت
فرآیند انجام سفارشات در گیفتی کارت از ۳ مرحله تشکیل شده است:
- ثبت سفارش
- تایید سفارش
- دریافت سفارش
۱- ثبت سفارش
در سیستم شما:
مشتری محصول موردنظر را انتخاب میکند (مثلاً گیفت کارت اپل آمریکا – ۱۰۰ دلار).
تعداد و اطلاعات پرداخت را وارد میکند.
در گیفتی کارت:
- موجودی کالا بررسی و رزرو میشود.
سفارش با وضعیت در انتظار پرداخت ثبت میشود.
کد رهگیری (مثل ORD-12345) ایجاد میشود.
۲- تایید سفارش
در سیستم شما:
مشتری پرداخت را انجام میدهد.
در گیفتی کارت:
پس از تایید پرداخت، وضعیت سفارش به در حال انجام تغییر میکند.
- مبلغ سفارش از موجودی کیف پول شما کسر میگردد.
- پردازش سفارش توسط سیستم گیفتی کارت آغاز میشود.
۳- دریافت سفارش
- اگر در محیط تست و توسعه هستید و فروشگاه شما به دامنه متصل نیست میبایست از طریق Endpoint دریافت سفارش از آخرین وضعیت سفارش مطلع شوید.
- اگر به دامنه اصلی متصل هستید و از SSL استفاده میکنید هرگونه تغییر وضعیت در سفارش از طریق وب هوک برای فروشگاه شما ارسال میشود.











